Касаційний кримінальний суд у складі Верховного Суду направляє до відома та врахування в роботі додаткові відомості про застосування судами положень статті 308 Кодексу про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП) при накладенні стягнення у виді штрафу. Статтею 283 КУпАП встановлено вимоги до змісту постанови по справі про адміністративне правопорушення. При цьому постанова, про яку йдеться у частині першій статті 283 КУпАП, охоплює всі постанови, винесені органами (посадовими особами), уповноваженими на розгляд справ про адміністративні правопорушення. Частиною другою цієї статті встановлено загальні вимоги до змісту постанови, частинами третьою - сьомою визначено спеціальні вимоги до постанови, які, окрім відомостей, передбачених частиною другою цієї статті, мають бути додатково у ній зазначені. Так, відповідно до частини другої статті 283 КУпАП постанова повинна містити, зокрема, прийняте у справі рішення. Виходячи з принципу правової визначеності прийняте у справі рішення має охоплювати не тільки питання щодо притягнення до адміністративної відповідальності, а й всі правові наслідки за результатами винесення відповідної постанови. Особливості змісту постанови по справі про адміністративне правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів установлені частиною третьою статті 283 КУпАП, відповідно до якої постанова повинна містити, крім іншого, відомості про розмір штрафу і порядок його сплати, а також про правові наслідки невиконання адміністративного стягнення та порядок його оскарження. Водночас частиною четвертою статті 283 КУпАП передбачено, що постанова по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі безпеки на автомобільному транспорті, зафіксоване за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, або про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису), крім даних, визначених частинами другою і третьою цієї статті, повинна містити відомості про адресу вебсайту в мережі «Інтернет», на якому особа може ознайомитися із зображенням чи відеозаписом транспортного засобу в момент вчинення адміністративного правопорушення, ідентифікатор для доступу до зазначеної інформації та порядок звільнення від адміністративної відповідальності. Згідно із частиною сьомою статті 283 КУпАП постанова суду (судді) про накладення адміністративного стягнення повинна містити положення про стягнення з особи, щодо якоїїї винесено, судового збору. Отже, стаття 283 КУпАП регламентує як загальні, так і спеціальні вимоги до постанов, винесених органами (посадовими особами), уповноваженими на розгляд відповідних справ про адміністративні правопорушення. Натомість статтею 308 КУпАП врегульовано питання стосовно примусового виконання постанови про стягнення штрафу. Згідно з цією статтею КУпАП у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом, оскільки відповідно до пункту 2 частини першої статті З Закону України «Про виконавче провадження» постанови судів у справах про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом, є виконавчими документами. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу, визначений у відповідній статті цього Кодексу та вказаний у постанові про стягнення штрафу, а також витрати на облік зазначених правопорушень. Розмір витрат на облік правопорушень визначається Кабінетом Міністрів України. Зі змісту цієї норми слідує, що стягнення подвійного розміру штрафу є правовим наслідком невиконання постанови про накладення штрафу, обумовленим примусовим її виконанням, про що відповідно має бути у ній вказано. Отже, постанова у справі про адміністративне правопорушення повинна відповідати як загальним вимогам щодо змісту, передбаченим статтею 283 КУпАП, та і спеціальним вимогам, визначеним в інших статтях цього Кодексу.